B2B e-commerce is hot. Dat weet je al, want …
Mocht je toch nog redenen zoeken om je aanbod ook online te zetten, vind je er hier heel wat.
Hieronder gaan we wat dieper in op hoe je nu best aan zo’n project start.
Starten aan een webshop is voor ieder bedrijf anders. Omdat het startpunt en de gewenste eindsituatie bij ieder bedrijf anders is, is het belangrijk dat er intern al een goede denkoefening gebeurt:
Eenmaal hier een duidelijk beeld rond is, kan de juiste technologie en webshop gekozen worden.
Uit de bovenstaande oefening blijkt vaak dat veel informatie verspreid staat. Een ERP biedt soelaas voor productlijsten en prijsinformatie, maar biedt geen antwoord op het beheren van externe prijslijsten en productfoto’s. DX-Solutions gebruikt graag een PIM om dit op te lossen.
PIM staat voor Product Information Management. Dit is de centrale plek waar alle metadata van uw producten wordt verzameld.
Deze PIM staat dan tussen je ERP of Excel en de E-tools zoals E-commerce, M-commerce, Catalogus, Mobiele applicatie, Marketplaces, … die eraan gekoppeld zijn
Bovendien is al deze informatie niet enkel 24/7 beschikbaar, maar ook op alle platformen en systemen coherent aanwezig.
Vorig artikel:
Innovatie intern stimulerenVolgend artikel:
DX-Solutions genomineerd voor de Deloitte Technology Fast 50