Transgroom levert professionele dierenartikelen van particulier tot groothandel. We zijn een jong en dynamisch team dat van dieren houdt en die geniet van een degelijke ervaring op gebied van professionele hondenverzorging en showgebeuren. Ons magazijn stockeert +5000 verschillende artikelen aan de scherpste prijzen. Onze eigen merken zijn het resultaat van jaren ervaring en garanderen een kwalitatieve budgetoplossing.


Transgroom contacteerde DX-Solutions met de vraag om een professioneel platform te bouwen dat gericht is op zowel particulieren als professionals en groothandels. De centrale focus van dit online platform ligt op het snel en eenvoudig terugvinden van de gewenste producten. Daarbij was het essentieel om een consistente gegevensoverdracht tussen de webshop en het ERP-systeem te garanderen, een gebruiksvriendelijke ervaring te bieden waarbij klanten vlot hun weg vinden in het ruime aanbod dankzij geavanceerde filter- en zoekfunctionaliteiten, én tegelijkertijd de performantie van de webshop te behouden ondanks de grote hoeveelheid producten en bijhorende informatie.

DX-Solutions zorgde voor een stabiele koppeling tussen de vernieuwde met AI gedreven shop / applicatie en het ERP-systeem, wat een vlotte en betrouwbare gegevensuitwisseling mogelijk maakt.Het platform werd volledig herbouwd met als doel het koopproces en het terugvinden van producten zo eenvoudig mogelijk te maken voor zowel particuliere als professionele klanten. Daarnaast werd een integratie met Multisafepay voorzien om online transacties veilig en efficiënt te laten verlopen. Tot slot werd gekozen voor een uiterst gebruiksvriendelijk CMS-systeem, zodat het beheren van content snel en intuïtief verloopt.

Klanten vinden nog sneller en eenvoudiger de gewenste producten dankzij de geoptimaliseerde structuur en zoekfunctionaliteiten van het platform. De tarieven worden automatisch aangepast op d.m.v. integraties met andere systemen zoals ERp en CRM op basis van het type klant, zodat zowel particulieren als professionals de juiste prijzen te zien krijgen. Voor de medewerkers van Transgroom werd het gebruiksgemak sterk verhoogd door een eenvoudig systeem voor stockbeheer, waarmee ze snel kunnen ingrijpen waar nodig. Ook het opvolgen en beheren van bestellingen verloopt vlot en overzichtelijk via de vernieuwde backofficeomgeving. Er werd een heus stuk AI voorzien die retour en klanten nog beter kon bedienen, het AI stuk kreeg ook een Vlaio award.

Vorige case:

Enovates

Volgende case:

Theuma

Gerelateerde artikelen

Machine Learning: De Evolutie en Impact van Moderne...

Machine learning (ML), een essentieel onderdeel van kunstmatige intelligentie, houdt zich bezig met het ontwikkelen van algoritmes die computers in staat stellen om te leren en handelen zonder expliciete programmering.