Sluit Logo DX Solutions

B2B E-commerce

30 oktober 2018 - Xavier
Ook op de B2B-markt worden eenvoud en klantgerichtheid de standaard.

Digitaliseren blijft aan belang winnen
Digitaliseren is hot. Het maakt dingen eenvoudig.

Uber en Funda regelen je taxi vanop je smartphone. Online je droomhuis vinden is ondertussen zowat standaard. Amazon en Coolblue gaan zelfs al verder en maken lokale winkels deel van de digitale ervaring.

In een B2B-context zijn de sterkste bedrijven diegenen die deze eenvoud ook aan hun professionele klanten kunnen bieden. Digitalisatie – en meer specifiek B2B e-commerce- is dan aan een sterke opmars bezig.

 

Uw klanten willen online kopen

Ook op de B2B-markt worden eenvoud en klantgerichtheid steeds meer de standaard.
Volgens studies kregen 66% van de B2B bedrijven de vraag om hun aanbod online beschikbaar te stellen.

 

Toch zien we vaak klanten waar er nog vooral op papier gewerkt wordt, of waar bestellingen niet gestructureerd afgehandeld worden. Daar zijn veel redenen voor: de cataloog is te complex, we doen het al jaren zo, …

 

Klanten willen op elke plaats, op elk moment en via elk kanaal kunnen bestellen, de beschikbare voorraad zien, leveringen opvolgen en geadviseerd worden. Ook als leverancier is het een win-win situatie - een online aanbod:

  • Verlaagt de administratieve last
  • Elimineert menselijke fouten
  • Verhoogt het aantal (herhaal)bestellingen
  • Maakt meer tijd vrij voor advies op maat

 

Hoe begin je nu concreet aan zo’n B2B e-commerce verhaal? Daag ons uit met jouw project.
Hongerig naar meer informatie? Je kan ons bezoeken op de e-commercebeurs in Kortrijk Xpo.