Marketingtool ontwikkelen
Sluit Logo DX Solutions

Het volledige verhaal

VK Filestore: Marketingtool ontwikkelen

Challenge

  • Genereren van visueel aantrekkelijke pdf-documenten
  • Genereren van een groot aantal documenttypes
  • Filterfunctionaliteiten binnen de applicatie

Solution

  • Opslagruimte voor verschillende types van documenten die door middel van een eenvoudige en aanpasbare flow samengebracht worden tot één gestroomlijnd document
  • Goedkeuringsflows
  • Volledige documentenbibliotheek

Benefits

  • Verschillende collega’s kunnen simultaan werken aan eenzelfde offerte of kandidatuurstelling met approval-structuur
  • Offertes worden opgesteld met een kleinere foutenmarge
  • Een volledig overzicht van projecten en diensten dankzij de documentenbibliotheek
  • Medewerkers krijgen zelf de gezonde reflex om hun projecten te documenteren
  • Betere controle door de goedkeuringsflow.

De oplossing

VK Architects & Engineers contacteerde ons om een oplossing te zoeken om op een efficiënte en vlotte manier een visueel aantrekkelijk document te generen die gebruikt kan worden voor offerte-aanvragen of kandidatuurstellingen. Het betreft een slim, interactief multi-user applicatie die elke medewerker toelaat de juiste project-sheets, CV’s, attesten en presentatieteksten op een intuïtieve manier te bundelen.

 

De vraag naar deze oplossing kwam tot stand omdat de marketingafdeling te weinig kwalitatieve input kon leveren rond de presentatiedocumenten gezien de constante vraag. Bovendien kwam ook vaak de vraag naar boven om presentaties, last minute op maat te maken. Dankzij deze nieuwe applicatie kreeg het marketingdepartement ook meer tijd om aan de inputzijde te werken (content en visualisatie) van de presentaties en offertes. Op deze manier kon VK Architects & Engineers ook een extra verbetering bekomen op vlak van de zelfredzaamheid van ingenieurs en architecten bij het opstellen van de presentaties en offertes.

 

Daarnaast zorgde het ook voor een oplossing op vlak van de communicatie tussen de operationele departementen en de marketingafdeling over de projecten en hun status. Het overzicht van de collega’s in de operationele departementen over de honderden project sheets, relevante CV’s van collega’s, foto’s en teksten was quasi onbestaande en de tijd ontbrak hen vaak om op zoek te gaan naar de gevraagde informatie.

 

In productie vanaf:
1 december 2018
Skills:
Symfony / Sonata

De tool levert een enorme tijdswinst op voor de marketingafdeling. Bovendien is er nu een “marketingreflex”: een betere interactie en uitwisseling van gegevens.”

- Serge Cappon

Wij staan klaar om ook uw workflow onder handen te nemen

Daag ons nu uit
Of bel ons direct: +32 (0)56 96 96 96

Volgende case:

Accountancy Van As - MyDog