Sluit Logo DX Solutions

Het volledig verhaal

Ghelamco: Artificial intelligence data

Challenge

  • Visualiseren en performant laten werken van big data
  • Automatiseren van bedrijfsprocessen: weergave van gegevens, facturatie, optimaliseren van parkeerplaatsen…

Solution

  • Online platform waarin datacentralisatie en calculatie in verwerkt wordt
  • Dynamisch gebouwde backend met Symfony 2
  • Tool om de parkeerbezetting eenvoudig op te volgen met grafieken en tabellen
  • Maatwerk koppeling met Skidata

Benefits

  • Optimalisatie van de parkeerruimte aan de hand van gevisualiseerde gegevens
  • Berekenen van optimale capaciteit door Ghelamco en zijn klanten
  • Automatisatie van facturatie

De vastgoedontwikkelaar Ghelamco contacteerde ons om een oplossing te bieden voor hun parkeersites die horen bij de Gentse Ghelamco Arena. Enters & exits van voertuigen werden geregistreerd in excel-bestanden, maar een overzichtelijke tool om alles duidelijk te visualiseren was er niet. Kortom, het proces van het samenbrengen en evalueren van gegevens was onoverzichtelijk en tijdrovend. Daarbij waren er maandelijks kostbare dagen nodig om facturatie van klanten op punt te zetten.

 

Om een passende oplossing te bieden ontwikkelde DX-Solutions (gedurende een periode van 2 werkjaren) een uniek systeem dat nog nergens op de markt te vinden is. Ons team werkte een online platform uit dat Ghelamco in staat stelt om beslissingen te nemen op basis van de data.

 

Waar er vroeger 8 minuten nodig waren om een analyse voor 1 bedrijf uit te voeren, kan alles nu in 1 seconde gevisualiseerd worden. Alle denkbare informatie kan momenteel in 1 klik opgevraagd worden:

  • Hoeveel parkeerplaatsen werden verhuurd aan bedrijven?
  • Hoeveel werden er effectief gebruikt?
  • Werden deze al betaald?
  • Contant of via een bankkaart?
  • Hoe lang bleven de voertuigen geparkeerd?
  • Wat is het optimaal aantal parkeerplaatsen voor een klant?

Dankzij dit online platform kan Ghelamco de parkeerplaatsen veel doordachter managen. Ook hun klanten zijn hier enorm mee geholpen: zij hebben zelf ook toegang tot hun gegevens. Facturatie gebeurt nu ook automatisch. Kortom: wéken kostbare tijd worden nu bespaard.

In productie vanaf:
8 maart 2017
Skills:
Symfony2 / REST API

DXS werkte voor ons een online platform uit waarmee we beslissingen kunnen nemen op basis van data en artificial intelligence. Nu doen we er 1 seconde over. Vroeger duurde dat 8 minuten.”

- Ghelamco

Wij staan klaar om ook uw workflow onder handen te nemen

Daag ons nu uit
Of bel ons direct: +32 (0)56 96 96 96

Volgende case:

Cock's vleeswaren