Webinar 5:
Ook op de B2B-markt worden eenvoud en klantgerichtheid de standaard.
Digitaliseren is hot, het blijft aan belang winnen en het maakt dingen eenvoudiger.
Uber en Funda regelen uw taxi vanop uw smartphone. Uw droomhuis online vinden is zowat standaard. Amazon en Bol gaan zelfs al verder en maken lokale winkels deel van de digitale ervaring.
In een B2B-context zijn de sterkste bedrijven diegenen die deze eenvoud ook aan hun professionele klanten kunnen bieden. Digitalisatie – en meer specifiek B2B e-commerce- is dan aan een sterke opmars bezig.
Uw klanten willen online kopen
Volgens studies kregen 66% van de B2B bedrijven de vraag om hun aanbod online beschikbaar te stellen.
Toch zien we vaak klanten waar er nog vooral op papier gewerkt wordt, of waar bestellingen niet gestructureerd afgehandeld worden. Daar zijn veel redenen voor: de cataloog is te complex, we hebben teveel artikelen, al de kennis zit bij ‘Jos’ en deze kan je niet digitaliseren …
Klanten willen op elke plaats, op elk moment en via elk kanaal kunnen bestellen, de beschikbare voorraad zien, leveringen opvolgen en geadviseerd worden. Ook als leverancier is het een win-win situatie - een online aanbod:
Tijdens deze webinar zetten we u op weg met uitleg en voorbeelden, daarna gaan we in gesprek met gastspreker Cis Scherpereel die zijn visie geeft op B2B commerce. Cis spreekt niet vanuit technische hoek, maar vanuit zijn inmiddels gekende zoektocht naar de onderscheidende factor, het "oneerlijk voordeel". Hij deelt, samen met Xavier, praktijkvoorbeelden en ervaringen (goede en minder goede) om zijn visie te stofferen.